خلاصه چند خبر از معارف ولایات

media-moe
یکشنبه ۱۴۰۲/۵/۱۵ - ۱۰:۱۸
123

کندهار

به منظور اجرای بهتر امور  تعلیمی، آمران ۷ باب لیسه آن ولایت تغییر و تبدیل گردیدند. رهبری ریاست معارف ولایت کندهار میگوید: این تبدیلی ها به خاطر بهبود امور آموزشی و حل مشکلات در مشوره با مقام وزارت انجام صورت گرفته است.

لوگر

اعضای خانواده های شاگردان و شورای مکاتب در ولسوالی محمدآغه ولایت لوگر، جمعا مبلغ ۲۲۰ هزار افغانی جمع آوری و برای لیسه وحدت سولر  خریداری و سیستم برق آن لیسه را فعال ساختند. 
اداره لیسه متذکره از این اقدام معارف دوستانه اهالی محمدآغه تشکری کرده و افزوده است: از این برق فراهم شده، در فعال سازی اتاق کمپیوتر و امور اداری استفاده خواهند نمود.

ننگرهار

تعداد از معارف دوستان در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار، با هزینه شخصی خویش، برای اداره متوسطه خیرمینی یک پایه کمپیوتر معه پرنتر و مبلغ ده هزار افغانی پول نقد جهت فعال سازی ذخیر آب آن مکتب کمک نموده اند. ریاست معارف ننگرهار کمک های مردمی را گامی در راستای ترقی معارف خوانده و از آن استقبال نموده است.

بلخ

هیئت کمیته امتحانات کانکور وزارت تحصیلات عالی، ۵ هزارو ۳۳۹ قطعه کارت شمولیت امتحان کانکور را به ریاست معارف ولایت بلخ انتقال داده و در دیدار با الحاج مولوی عبدالجلیل شهیدخیل رئیس معارف آن ولایت در مورد چگونگی برگزاری امتحان کانکور بحث و رایزنی نمودند.

پکتیا

مولوی عبدالوکیل خالد رئیس معارف ولایت پکتیا، فعالیت‎های اداری و تدریسی لیسه های باغ شاه، تیره، ششگر، پیران و لیسه سیدحسن را بررسی نموده، مشکلات و نیازمندی های آن لیسه ها را یادداشت و در جهت حل آن وعده سپرد.

پنجشیر

مولوی غلام ایشان حماس رئیس معارف ولایت پنجشیر همراه با مولوی عبدالله سدید رئیس محکمه مرافعه آن ولایت به محله دشتک ولسوالی عنابه آن ولایت رفته و از بخش‌های مدرسه مرکزی جهادی دیدار به عمل آوردند.
هئیت متذکره در دیدار با شیخ مولوی مسیح الله مهتمم آن مدرسه در مورد دستاوردها، مشکلات و برخی مسایل ضروری بحث و در مورد رفع چالش های مدرسه مذکور به تفاهم رسیدند.
 

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۹
Background image

اعلام نتایج مسابقات ورزشی فوتبال تیم های مکاتب شهر کابل

تورنمنت بازی های فوتبال میان تیم های سپورتی ۳۳ مکتب شهر کابل که به تاریخ ۲۱ جوزای سال روان هجری شمسی در میادین ورزشی لیسه عالی حبیبیه، از سوی ریاست تعلیمات اساسی و ثانوی وزارت معارف راه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۵
Background image

اعلان داوطلبی

وزارت معارف از تمامی داوطلبان واجد شرایط دعوت مینماید تا در پروسه داوطلبی تهیه و خریداری 47 قلم اجناس و وسایل مورد ضرورت نصب و فعال سازی کمره های امنیتی ضرورت قرارگاه وزارت معارف و. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۰
Background image

گشایش یک باب دارالعلوم در ولایت نیمروز

تعمیر دارالعلوم عارفیه در قریه تپه ناوی از مربوطات ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز افتتاح و مورد استفاده شاگردان قرار گرفت.

به گفته مسئولین معارف این ولسوالی: تهداب دارالعلوم مذکور در. . .

بازگشت به اخبار