خبرهای معارف ولایات

media-moe
پنجشنبه ۱۴۰۲/۶/۲۳ - ۱۱:۴۱
990

ننگرهار


 مفتی حبيب حضرت حقانی رئیس معارف ولایت ننگرهار با مولوی شهاب الدين ثاقب رئیس عمومی دفتر مقام وزارت معارف دیدار و ملاقات نمود.
 در این دیدار رئیس معارف ولایت ننگرهار،  وضعیت عمومی معارف آن ولایت، نهایی سازی ساختار تشکیلاتی، چالش های سال جدید تعلیمی( گرمسیر) آن ولایت و برنامه ها و پلان های آن ریاست را با رئیس عمومی دفتر شریک نموده و در مسایل یاد شده بحث و تبادل نظر نمودند.
 
 خبر دیگر نیز از معارف این ولایت حاکیست:


سنگ تهداب دیوار احاطوی لیسه دخترانه و ابتدائیه پسرانه  پاس څپر در مربوطات ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار بر زمین نهاده شده و کارساخت آن رسما آغار گردید. 
مساحت احاطوی دیوار های هر دو مکتب ده جریب زمین بود که هزینه آنرا مردم محل و خانواده های شاگردان به عهده گرفته اند.

همچنان در خبردیگر:


یک نهاد همکار با معارف برای چند باب مکتب در ولسوالی کامه ولایت ننگرهار به بهای ۹۶ هزار افغانی باد پکه های برقی خریداری و تعدادی از پکه های غیرفعال آن مکاتب را دوباره ترمیم نموده است.
 از سوی دیگر:  استادان لیسه بازیدخیل در مربوطات همین ولسوالی، از پول شخصی خویش برای صنوف درسی مکتب یادشده، وسایل درسی خریداری نموده اند.

کابل


 ریاست معارف ولایت کابل، مسابقه علمی را میان  شاگردان ۱۶ باب مکتب و یک باب مدرسه دینی  ولسوالی فرزه آن ولایت راه اندازی نمودند. 
هدف از برگزاری این مسابقه شناسایی استعداد های نهفته، ترغیب و ایجاد انگیزه میان دانش آموزان گفته شده است.

هلمند


الحاج مولوی محمد عوض انصاری رئیس معارف ولایت هلمند با آمران و مدیران آن ریاست جلسه نموده، در مورد نهایی سازی تشکیلات جدید آن ریاست و برخی نکات قابل بحث تبادل نظر نمودند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۹
Background image

اعلام نتایج مسابقات ورزشی فوتبال تیم های مکاتب شهر کابل

تورنمنت بازی های فوتبال میان تیم های سپورتی ۳۳ مکتب شهر کابل که به تاریخ ۲۱ جوزای سال روان هجری شمسی در میادین ورزشی لیسه عالی حبیبیه، از سوی ریاست تعلیمات اساسی و ثانوی وزارت معارف راه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۵
Background image

اعلان داوطلبی

وزارت معارف از تمامی داوطلبان واجد شرایط دعوت مینماید تا در پروسه داوطلبی تهیه و خریداری 47 قلم اجناس و وسایل مورد ضرورت نصب و فعال سازی کمره های امنیتی ضرورت قرارگاه وزارت معارف و. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۰
Background image

گشایش یک باب دارالعلوم در ولایت نیمروز

تعمیر دارالعلوم عارفیه در قریه تپه ناوی از مربوطات ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز افتتاح و مورد استفاده شاگردان قرار گرفت.

به گفته مسئولین معارف این ولسوالی: تهداب دارالعلوم مذکور در. . .

بازگشت به اخبار