ساختمان سه باب مکتب در ولایت جوزجان به ارزش اضافه از ده میلیون افغانی به بهره برداری سپرده شد

media-moe
یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰ - ۱۴:۱۹
من ن

الحاج مولوی عبدالخالق صادق معین تضمین کیفیت که مصروف سفر رسمی در ولایت جوزجان می باشد، در حالی که از طرف الحاج مولوی محمد نور عزیزی رئیس و مسئولین ریاست معارف ولایت یاد شده، همراهی می شد در مراسمی جداگانه اشتراک نمود که به مناسبت گشایش یک محراب مسجد در محوطه لیسه بی بی ناظره، متوسطه شهید محمد نبی، خان اریغ و مکتب شهر کهنه آقچه، دایر شده بود.

معین تضمین کیفیت حین ورود به ولسوالی های مردیان و آقچه آن ولایت، از طرف مسئولین معارف، علماء کرام، مسئولین ادارات محلی و نمایندگان مردم ولسوالی های یاد شده، مورد استقبال گرم قرار گرفت.

معین تضمین کیفیت وزارت معارف در سخنان شان به اهمیت آموختن علوم دینی و عصری تاکید کرده و اعمار مدارس و مکاتب را در زمره صدقات جاریه برشمرد.

شایان ذکر است که:

۱ـ مسجد محوطه لیسه نسوان بی بی ناظره در ولسوالی آقچه آن ولایت جمعا مبلغ یک اعشاریه یک میلیون هزینه برداشته که دارای وضوء خانه و تمام سهولت های لازمی برای نمازگزاران می باشد و از مساعدت های مردم دین دوست ولسوالی مذکور اعمار گردیده است.

۲ـ متوسطه شهید محمد نبی دارای ۵ صنف درسی، ۲ شعبه اداری با تمام سهولت های تعلیمی می باشد. هزینه ساخت آن دو نیم میلیون افغانی بوده که مردم محل آن را پرداخت نموده اند.

۳ـ لیسه نسوان شهر کهنه آقچه که به همکاری مالی یکی از نهاد های همکار با معارف ساخته شده، دارای ٦ اتاق درسی، ۲شعبه اداری با تمام ضروریات و برق آفتابی بوده که برای اعمار و تجهیز آن با وسایل درسی ۶،۱ میلیون افغانی مصرف شده است.

این مکتب در یک زمان ظرفیت ۵۰۰ شاگرد را دارد.

٤- ساختمان مكتب خان اریغ در ولسوالی مردیان به ارزش ۲ میلیون افغانی از طرف یک تن از معارف دوستان اعمار گردیده بود، اینک به بهره برداری سپرده شد.

باشندگان ولسوالی های یاد شده از اعمار مکاتب در محلات شان اظهار خوشی نموده و از شاگردان خواستند تا در حفاظت تعمیر و تجهیزات مکتب توجه جدی داشته باشند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۰ - ۱۵:۳۷
Background image

باز دید رئیس مرکز ساینس وزارت معارف از لابرتوار های یک تعداد مکاتب شهر کابل

استاد حبیب الله خالد رئیس مرکز ساینس وزارت معارف همراه با یک تعداد استادان مضامین ساینسی آن ریاست از اتاق ها، تجهیزات و مواد مورد نیاز لابراتوار های درسی لیسه های آریانا ( مربوط مکاتب. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۰ - ۱۵:۲۱
Background image

مروری بر چند خبر ولایتی معارف

بلخ:
تفاهم نامه مشترک فی مابین ریاست های معارف و پوهنځی تعلیم و تربیه پوهنتون بلخ به هدف همکاری های متقابل مبنی بر استفاده از امکانات و تجربیات یک دیگر به امضا رسید.

بغلان:
امتحان. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ - ۱۵:۴۳
Background image

فشرده چند خبر از ریاست های معارف ولایات

کابل:
طی ملاقاتی که مولوی امین الله عبید والی کابل با الحاج مولوی عبدالحق حقانی رئیس معارف این ولایت داشت، در مورد موضوعات مرتبط به بهبود وضعیت تعلیمی در ولسوالی های ولایت کابل بحث های. . .

بازگشت به اخبار