گزارش کار و فعالیت یک ساله‌‌ی وزارت معارف با ملت افغانستان شریک ساخته شد.

media-moe
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۵/۲۵ - ۱۵:۹
123

مسئولین وزارت معارف کشور، کارکردها، فعالیت‌ها و دست آوردهای یک سال این وزارت را، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز رسانه‌های افغانستان، با حضور خبرنگاران به پیشگاه ملت ارائه کردند.
مولوی سخاءالله سعید معین تعلیم و تربیه، الحاج مولوی کرامت الله آخندزاده معین تعلیمات اسلامی، الحاج مولوی عبدالخالق صادق رئیس عمومی دفتر و مولوی عزیز احمدریان رئیس نشرات و روابط عامه و سخنگوی وزارت معارف، مسئولیت ارائه این گزارش را به دوش داشتند. 
مولوی کرامت الله آخند‌زاده معین تعلیمات اسلامی، ضمن تبریکی استقلال و یکساله‌گی دولت امارت اسلامی، فهرست فعالیت‌ها و دست آوردهای یک سال گذشته وزارت معارف را به خوانش گرفت.
مولوی کرامت الله آخند‌زاده گفت: در نظام گذشته در بخش آموزش و پرورش کمیت بیشتر بود، اما کیفیت خوبی وجود نداشت.
معین تعلیمات اسلامی، در این کنفرانس مطبوعاتی، حضور ۱۰ میلیون دانش آموز، ازدیاد ۱۵ هزار کارمند در تشکیلات جدید این وزارت، حذف مکاتب، مدارس، معلمین و متعلمین خیالی، چاپ ۳۷ میلیون کتب درسی، اعلان رقابت برای هزاران بست خالی، امتحان و ارزیابی اسناد هزاران علمای دینی، امضای تفاهم‌نامه های همکاری با مؤسسات و بنیادهای خیریه، برگزاری سیمینارهای ارتقای ظرفیت برای معلمین، ارتقای مکاتب و مدارس ابتدائیه به متوسطه و از متوسطه به لیسه، تهدابگذاری دو محراب مسجد شریف در محوطه تعمیرات وزارت معارف و ریاست منابع بشری این وزارت، ایجاد مدارس و مکاتب محلی، باز بینی قانون معارف، لوایح و طرز العمل های کاری و ایجاد ریاست دعوت و ارشاد را از دست آورد های وزارت معارف در سال گذشته برشمرد.
موصوف هم‌چنان استخدام افراد با تجربه، مدبر و مجاهد را به حیث روئسای مرکزی و ولایات، بازدید و بررسی وضعیت معارف ۲۸ ولایت کشور توسط تیم های مجرب نظارتی تحت نظر شخص وزیر معارف، سفر مسئولین وزارت معارف به خارج از کشور جهت جلب کمک‌ها، جریان کار روی نصاب تعلیمی، سپردن ۸ هزار بست جدید اداری و معلمی به رقابت آزاد، جمع آوری اطلاعات و بازتاب مسلکی فعالیت های وزارت معارف اعم از ریاست های مرکزی و ولایتی   توسط تیم مطبوعاتی از طریق ویب سایت، صفحات اجتماعی و گروپ های وتساپ، از کار کردهای دیگر وزارت معارف خواند.
در پایان این کنفرانس مطبوعاتی، مولوی عزیز احمد ریان، به پرسش‌های خبرنگاران نیز پاسخ ارایه کرد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۴۰
Background image

بازتاب چند خبر کوتاه از معارف ولایات

بادغیس

جلسه مشترک هماهنگی میان ریاست های معارف و کار امور اجتماعی ولایت بادغیس برگزار شد.

در این جلسه مولوی محب الله احسان رئیس معارف با مولوی تورجان خادمی رئیس کار امور اجتماعی ولایت. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۲۹
Background image

دیدار مسئولین ریاست دعوت و ارشاد وزارت معارف از لیسه مرکزی ولسوالی استالف

طبق پروگرام و پلان مطروحه ریاست دعوت و ارشاد وزارت معارف مبنی بر دیدار با مسئولین، استادان و شاگردان مکاتب مرکز و ولسوالی های ولایت کابل، اینک هیئتی از ریاست مذکور متشکل از اراکین آن. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۱۶
Background image

جذب اطفال بیشتر به مکاتب ولایت دایکندی در سال جدید تعلیمی۱۴۰۳

ریاست معارف ولایت دایکندی در خبر نامه، از افزایش شاگردان جدیدالشمول در مکاتب آن ولایت خبر داده، تصریح کرد که در سال روان تعلیمی جمعا در مکاتب آن ولایت به تعداد ۱۸ هزار طفل ثبت نام نموده. . .

بازگشت به اخبار