امتحان تثبیت سویه درسی علماء در یک تعداد ولایات کشور اخذ گردید

media-moe
دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۶ - ۱۳:۲۵
ی

حسب پالیسی وزارت معارف مبنی بر عرضه خدمات تعلیمی متوازن برای اولاد وطن که در اولویت های کاری این وزارت قرار دارد، به همین منظور امروز در شماری ولایات در روشنایی طرزالعمل مطروحه معینیت تعلیمات اسلامی این وزارت، از نزد علماء و‌ جوانانی که نسبت مصروفیت های شان در ج/هاد علیه اشغال گران که نتوانسته بودند به دروس شان ادامه بدهند، امتحان تثبیت سویه تعلیمی اخذگردید.

در امتحان یاد شده از ولایت میدان وردگ ۶۰۰ تن، از ولایت قندهار ۲۵۰۰ تن، از ولایت بلخ ۱۸۰۰ تن، از ولایت فراه ۱۵۰۰تن و از ولایت غزنی ۱۲۱۰ تن اشتراک کرده بودند.

این امتحان که به گونه جداگانه در ولایت های مربوطه، از طرف هیئت های موظف اخذ گردید، ضمن حضور روئساء و‌ مسئولین معارف ولایت های مذکور، شماری علمای جید و استادان مدارس و دارالعلوم ها نیز حاضر بودند.

روئسای معارف ولایت های یاد شده و سایر سخنرانان حین نظارت از جریان امتحانات مذکور، در مورد اهمیت علم در جامعه صحبت نموده، جوانان را به فراگیری علم تشویق کردند.

هکذا برای اشتراک کننده گان از شفافیت در امتحان نیز اطمینان داده شد.

شایان ذکر این که بعد از ارزیابی نتایج امتحان، آنان غرض ادامه تعلیمات شان به صنوف مختلف دوره های ثانوی مکاتب مورد نظر شان معرفی ‌و شمولیت حاصل می نمایند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۵/۳ - ۲۲:۳۶
Background image

اعلان داوطلبی

وزارت معارف از تمام داوطلبان واجد شرایط دعوت مینماید تا در پروسه داوطلبی تهیه و خریداری 6 قلم وسایل تکنالوژی معلوماتی برای ریاست نتایج و شهادتنامه ها ضرورت ریاست تکنالوژی معلوماتی از. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۵/۳ - ۱۵:۳۱
Background image

سیمینار میتودیک برای اعضای علمی ریاست عمومی نصاب و انکشاف مسلکی معلمین وزارت معارف

سیمینار میتودیک « معرفتی، رهنمایی و تنویرافکار» برای اعضای علمی و مسلکی ریاست عمومی نصاب و انکشاف مسلکی معلمین وزارت معارف دایر شد.

هدف از برگزاری این سیمینار توضیح لایحه وظایف و. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۵/۳ - ۱۵:۹
Background image

امضای تفاهم‌نامه همکاری فی مابین وزارت معارف و شرکت ا.مارتی افغان پست

به هدف فراهم آوری تسهیلات بیشتر برای منسوبین، شاگردان و مراجعین وزارت معارف در زمینه دسترسی آن هابه شهادتنامه و سایر مهم اسناد تعلیمی شان، اینک تفاهم‌نامه‌ی همکاری میان وزارت معارف و. . .

بازگشت به اخبار