خلاصه از فعالیت های ریاست های معارف ولایات

media-moe
چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۹:۴۶
له ولایتونو څخه د پوهنې لنډ خبرونه

دایکندی

مفتی رحمت الله مدثر رئیس معارف ولایت دایکندی و هیئت همراه با  الحاج ملاعبدالحکیم رفیع الله قوماندان امنیه آن ولایت دیدار نموده، روی هماهنگی و همکاری های این دو نهاد در رابطه به بهبود وضعیت آموزشی و سواد آموزی در آن ولایت گفتگو کردند.
 طی این دیدار در مورد فعالیت‌های صنوف سواد آموزی برای پرسونل قطعات قوماندانی امنیه ولایت یاد شده نیز صحبت شد.

میدان وردک

مولوی گل ولی متقی رئیس معارف ولایت میدان وردک با جمع کثیری از کارمندان آن ریاست، در تظاهرات اعتراضیه مردم این ولایت به خاطر اهانت به قرآن عظیم الشان در کشور سویدن، اشتراک کرده، آن را یک عمل شنیع و غیر انسانی دانست و تاکید نمود که در اسلام حرمت و جایگاه همه ادیان الهی محفوظ میباشد.

سمنگان

به تعداد ۴ تن طالب العلمان از دوره حدیث و ۴ تن حافظان قرآن کریم از دارالعلوم الشرعیه الادبیه ولایت سمنگان فارغ و طی محفل با شکوهی با اشتراک هیئت رهبری ریاست معارف، علمای دینی و بزرگان قومی دستار فضلیت بر سرشان نهاده شد.

بلخ

مولوی محمد نعیم بلخی آمر معارف شهر مزار شریف و هیئت همراه شان در محفل که به مناسبت اعلان نتایج مسابقه سیرت النبی (ص) که توسط مرکز آموزشی علوم اسلامی "نثار" که در مکاتب مربوط به کارته انصاری ناحیه پنجم شهر مزارشریف برگزار گردیده بود، شرکت و اشتراک کنندگان را به مزایای سیرت پیامبر گرانقدر(ص) و عملی نمودن آن ترغیب نمود .

حسب خبر دیگر از همین ولایت

مولوی حبیب الله حمیدی آمر معارف ولسوالی مارمل و امام مبلغ دعوت وارشاد آن ولسوالی، در ادامه ارایه دروس عقیدتی، روی موضوعات شناخت ملائیک، عظمت قرآن کریم، مسوولیت دینی ما در قبال عملی نمودن دساتیر قرآن کریم، برای حاضران صحبت نموده و همه را بر تطبیق احکام الهی تشوق نمود.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۴:۱۱
Background image

چند خبر از معارف ولایات

تخار:

دیوار احاطوی لیسه ذکور جلگه ولسوالی ینگی قلعه ولایت تخار به طول (۶۵) متر مربع، به هزینه ۶۵ هزار افغانی از کمک های شورای مکتب متذکره اعمار به بهره برداری سپرده شد.

هم چنان:

سنگ. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۳:۴۷
Background image

فعال سازی یک باب الحاقیه در ولسوالی سیدخیل ولایت پروان

یک باب مکتب‌ الحاقیه اناثیه در در قریه حمزه‌خیل ولسوالی سیدخیل ولایت پروان برای شاگردان اناثیه اختصاص داده شده و طی مراسمی با اشتراک، ولسوال، مسئولین معارف، علمای کرام و نمایندگان مردم. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۳:۳۸
Background image

تاسیس یک باب ابتدائیه در ولسوالی سروبی ولایت کابل

ابتدائیه ابوبکرصدیق (رضی الله عنه) در روستای دهن قوم ولسوالی سروبی ولایت کابل ایجاد و طی مراسمی با اشتراک مسئولین معارف، علمای کرام و متنفذین محل آماده بهره برداری گردید.

به گفتهء. . .

بازگشت به اخبار