اعلامیه خبری

media-moe
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱/۶ - ۱۵:۱۵
اعلامیه خبری

طرح بدیل ارایه خدمات آموزشی به ریاست جمهوری فرستاده شد.

وزارت معارف_ کابل: طرح بدیل ارایه خدمات آموزشی در حالت اضطرار به ریاست جمهوری فرستاده شد.
این طرح که به هدف ارایه خدمات آموزشی در دوره تعطیلات برای دانش آموزان، جلوگیری از ضیاع وقت تکمیل نصاب آموزشی، و استفاده موثر از دوره تعطیلات تهیه شده است پس از تاییدی ریاست جمهوری به منصه اجرا گذاشته می‌شود.
بر اساس این طرح با استفاده از وسایل ارتباط همه‌گانی زمینه آموزش از راه دور برای دانش آموزان تمامی دوره‌های تعلیمی به سطح برنامه‌های "تعلمیات عمومی، تعلمیات اسلامی، سواد آموزی و تربیه معلم اطفال خارج از مکتب و اطفال عودت کننده و بیجا شده‌های داخلی" فراهم می‌شود.
تلویزیون، رادیو، ساخت اپلیکیشن‌ها ، تهیه‌ی موادچاپی و ارایه خدمات آموزشی با استفاده از نیروی انسانی از گزینه‌هایی اند که وزارت معارف با به‌کارگیری از آنها، خدمات آموزشی در دوره تعطیل را فراهم می‌سازد.
تلویزیون و رادیوهای مرکزی و محلی دولتی و شماری از رسانه‌های خصوصی، وزارت معارف را در راستای تطبیق این طرح کمک می‌کنند.
وزارت معارف با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود سه روش متداول آموزشی شامل (خودآموزی، تدریس از راه دور و تدریس در تجمعات بسیار کوچک با رعایت رهنمودهای بهداشتی وزارت صحت عامه) را در نظر گرفته و مضامین نصاب درسی را به دو بخش (مضامین خودآموز یا علوم اجتماعی و مضامین ساینسی) تقسیم کرده است.
زمینه تدریس مضامین علوم اجتماعی / مضامین خودآموز از طریق رادیوهای مرکزی و محلیِ دولتی و شماری از رسانه‌های محلی خصوصی فراهم می گردد و دانش‌آموزان دوره‌های لیسه و متوسطه از طریق مطالعه‌ی خودی نیز می‌توانند به خودآموزی بپردازند.
زمینه آموزش مضامین علوم ساینسی که نیاز به تدریس حضوری از طریق معلم دارند، از طریق تلویزیون‌ها فراهم می‌شود.
مراکز آموزشی خصوصی نیز شامل این طرح اند و به هدف روشن شدن نقش سکتور خصوصی آموزشی در دوره تعطیل و حالت اضطرار در نشست‌های مشترک با مسوولان اتحادیه‌های مراکز آموزشی خصوصی روی طرح نحوه همکاری این نهادها با معارف برنامه ریزی شده است.
آزمون دروس ارایه شده از طریق وسایل ارتباط همه‌گانی و سایر گزینه‌ها، در وسط سال اخذ میگردد و از خانواده‌ها تقاضا می‌شود، فرزندان خود را، جهت فراگیری آموزش از راه دور تشویق نموده و از آموزش آنان نظارت نمایند.
از نحوه ارایه خدمات آموزشی از راه دور توسط اعضای نظارت تعلیمی با استفاده از روش‌های مشاهده حضوری، استفاده از وسایل ارتباطی و اپلیکشن‌ها و راه اندازی سروی‌ها نظارت صورت می‌گیرد.
معلمان ومدیران مکاتب که برنامه‌های آموزشی از راه دور را تعقیب می‌نمایند نیز مورد نظارت قرار گرفته و تعقیب بسته‌های اموزشی توسط معلمان ،مدیران مکاتب و در افزایش امتیازات آنان نقش دارد.
شوراهای میثاق شهروندی، نهادهای جامعه مدنی، شبکه‌های جوانان، رسانه‌ها، شهروندان و والدین نیز نقش نظارتی از پروسه آموزش از راه دور را دارند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۴۰
Background image

بازتاب چند خبر کوتاه از معارف ولایات

بادغیس

جلسه مشترک هماهنگی میان ریاست های معارف و کار امور اجتماعی ولایت بادغیس برگزار شد.

در این جلسه مولوی محب الله احسان رئیس معارف با مولوی تورجان خادمی رئیس کار امور اجتماعی ولایت. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۲۹
Background image

دیدار مسئولین ریاست دعوت و ارشاد وزارت معارف از لیسه مرکزی ولسوالی استالف

طبق پروگرام و پلان مطروحه ریاست دعوت و ارشاد وزارت معارف مبنی بر دیدار با مسئولین، استادان و شاگردان مکاتب مرکز و ولسوالی های ولایت کابل، اینک هیئتی از ریاست مذکور متشکل از اراکین آن. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۱۶
Background image

جذب اطفال بیشتر به مکاتب ولایت دایکندی در سال جدید تعلیمی۱۴۰۳

ریاست معارف ولایت دایکندی در خبر نامه، از افزایش شاگردان جدیدالشمول در مکاتب آن ولایت خبر داده، تصریح کرد که در سال روان تعلیمی جمعا در مکاتب آن ولایت به تعداد ۱۸ هزار طفل ثبت نام نموده. . .

بازگشت به اخبار