در تداوم رقابت های برنامه « نجم القرآن»

media-moe
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۵ - ۱۱:۳۶
22

رقابت های حسن قرائت و حفظ قرآن عظیم الشان تحت عنوان « نجم القرآن » که به هدف رشد استعداد ها و تشویق شاگردان راه اندازی شده است، اینک مسابقات مذکور میان قراء و حافظان مدارس و دارالعلوم های شهر کابل نیز دایر گردید.

مسابقات یاد شده با حضور مسئولین معارف شهر کابل و مدارس و دارالحفاظ های وزارت معارف، استادان و علمای کرام در تالار مرکز ساینس این وزارت زیر نظر هیئت داوران متشکل از استادان و علمای جید، تدویر یافت.

در شروع مولوی مبین شاه رمزی، آمر علمی و تدریسی دارالحفاظ هاو مدارس وزارت معارف ضمن خوش آمدید مهمانان، جزئیات برنامه را به معرفی گرفته و در مورد معلومات داد.

سخنرانان در محوریت اهمیت علوم قرآنی صحبت نموده و هدف از برگزاری این رقابت ها را، تشویق جوانان به فراگیری قرآن کریم و تشخیص ستاره های قرآن در سطح ملی و بین المللی عنوان کردند.

آنها از حافظان و طلاب خواستند تا رفتار،اخلاق و زندگی فردی و اجتماعی خود را مطابق به کلام مقدس قرآن عظیم الشان عیار سازند.

شایان ذکر است که در این رقابت ها مجموعا ۵۰ تن از قاریان و حافظان مدارس دینی شهر کابل اشتراک نموده اند که بعد از ارزیابی های دقیق و علمی از سوی هیئت داوران موظف، برندگان آن انتخاب و معرفی خواهند شد.

قابل یاددهانیست که این رقابت ها تا حال میان شاگردان شش ولایت کشور دایر گردیده است.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۵:۳۴
Background image

آغاز کار پروژه ترمیماتی یک باب ابتدائیه در ولایت میدان وردگ

کار عملی پروژه بازسازی و تکمیلی ابتدائیه شهید سبحان الله واقع در ولسوالی دایمیرداد ولایت میدان وردگ که شامل: ساخت دیوار های استنادی و احاطوی، حفر چاه آب و غیره ضروریات آن می باشد، آغاز. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۵:۲۹
Background image

دیدار رئیس مرکز ساینس وزارت معارف از یک تعداد مکاتب شهر کابل

استاد حبیب الله خالد رئیس مرکز ساینس وزارت معارف از تجهیزات و لابراتوار های تعلیمی لیسه های نادریه، ناصرخسرو بلخی و لیسه های خصوصی نمبر ۱ و ۲ شمشاد و افغان یار در مربوطات شهر کابل دیدن. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۰:۸
Background image

دیدار رئیس اداره ملی امتحانات با مسئولین معارف، شیوخ و علمای کرام ولایت بلخ

شیخ عبدالباقی حقانی اداره ملی امتحانات در مقر ریاست معارف ولایت بلخ با رهبری آن ریاست، شیوخ و علمای جید آن‌ ولایت دیدار ‌‌و ملاقات نمود.

در نخست الحاج مولوی عبدالجلیل شهید خیل رئیس. . .

بازگشت به اخبار