مجموعه چند خبر کوتاه از فعالیت های ریاست معارف ولایات

media-moe
شنبه ۱۴۰۲/۳/۲۰ - ۱۴:۱۷
صضث

تخار

رهبری ریاست معارف ولایت تخار همراه با هیئت مقام ولایت و نماینده امربالمعروف ونهی عن المنکر ولایت یاد شده،  از امور اداری و تدریسی دارالعلوم مرکزی تالقان نظارت کردند.
در جلسه ایکه با آمر و استادان دارالعلوم مذکور دایر گردیده بود آنها مشکلات و نیازمندی های آن نهاد دینی را بررسی و یادداشت نمودند.
 الحاج مولوی حزب الله مبشر رئیس معارف ولایت تخار  رشد و تقویت مدارس دینی و دارالعلوم‏ ها را از جمله پلان های وزارت و ریاست معارف دانسته متعهد شد که غرض رسیده‏ گی به مشکلات و پیشنهادات ارائه شده همکاری خواهند نمود.

نورستان

مولوی تاج محمد مطمئن رئیس معارف ولایت نورستان با شیخ شیراحمد حقانی والي آن ولایت دیدار نمود و در مورد دستاوردها، فعالیت‏ های انجام شده، پلان‏ های انکشافی آینده و مشکلات موجود در سکتور معارف نورستان با وی صحبت نمود.
والی نورستان، رهبری مقام ولایت را ملزم به همکاری‏ های همه جانبه با ریاست معارف نورستان دانست.

پروان

مفتی محمد حسن حقانی رئیس معارف ولایت پروان از آمریت معارف ولسوالی سیدخیل، لیسه و متوسطه نمبر۲ امام اعظم (رح) بازدید کرد.
رئیس معارف پروان، ضمن بررسی اسناد اداری و تدریسی آن نهادهای آموزشی، از مسئولان آن خواست تا در قسمت بلند بردن سطح دانش کیفی و کمی  شاگردان توجه جدی داشته باشند.

 

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۱۲:۲۵
Background image

تهداب یک باب لیسه در ولایت غزنی گذاشته شد

سنگ تهداب تعمیر لیسه « حیدر » در قریه «حیدر» ولسوالی جاغوری ولایت غزنی، طی مراسمی با حضورداشت هیئت رهبری ریاست معارف، علمای کرام و متنفذین قومی گذاشته شد.

در نظر است که تعمیر لیسه یاد. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۱۰:۷
Background image

بازتاب چند خبر از معارف ولایات

خوست:

مولوی فیض الله جمال حقانی رئیس معارف ولایت خوست با شماری از مسئولین معارف، علماء و بزرگان قومی ولسوالی اسمعیل خان مندوزی، در آن ولسوالی دیدار نموده و در مورد کیفیت تدریس و تربیت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۱۵:۱۹
Background image

مروری بر خبرهای معارف ولایات

بلخ:

شوراهای مکاتب در ولایت بلخ، برای لیسه های ابوریحان البیرونی، رئیس عبدالخالق و عطامحمد شهرمزارشریف به هزینه ۵۰ هزارافغانی ضمن تهیه واتر پمپ و پیپ آب و حفر چاه آب، تعدادی از صنوف. . .

بازگشت به اخبار