پیام سرپرست وزیر وزارت معارف، محترم شیخ الحدیث مولوی نورالله (منیر) به مناسبت روز جهانی معلم

media-moe
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۷/۱۳ - ۹:۵۶

قبل از همه، روز معلم یا به عبارت دیگر روز معمار واقعی آینده فرزندان کشور را به تمامی معلمین جهان به خصوص معلمین عزیز افغانستان تبریک می گویم، معلمانی که در برابر سختی ها و تهدیدهای بی شمار قله های صبر و ثبات را فتح کرده اند و به تلاش خستگی ناپذیر برای روشن شدن ذهن سازندگان آینده این سرزمین ادامه می دهند.

برای شناخت جایگاه والا و حرفه مقدس معلمان کوشا در جامعه، ذکر حدیث مبارک پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) کافی است که میفرماید:

(انما بعثت معلمًا)

یعنی به تحقیق من آموزگار فرستاده شده ام

بنابراین، اجازه دهید بار دیگر مقام والا، مقام افتخارآمیز شما را که خداوند به شما ارزانی داده است، تبریک بگویم.

به راستی شما همه شخصیت های بزرگی هستید که علی رغم مشکلات بیشمار با انجام مسئولیت مقدس خود در تربیت فرزندان کشور برتری خود را در جامعه اثبات کرده اید، تلاشهای مستمر شما راه را برای آموزش سالم برای فرزندان و مردم عزیز ما باز کرده است.

می دانم که امروز با مشکلات زیادی روبرو هستید، از حقوق و امتیازات کامل که در ازای خدمات صادقانه شما باید به شما داده شود محروم هستید.

اما شما معلمان عزیز ثابت کرده اید که در راه تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین از تلاش های خود عقب نشینی نخواهید کرد و هیچ چیز نمی تواند شما را از وظیفه مقدس خود باز دارد.

وزارت معارف به عنوان یک نهاد ملی مسئول در روشنایی اصول دین مقدس اسلام و قوانین حاکم در کشور بدون در نظر داشت هر نوع تمایلات سیاسی و یا تبعیض به ارائه خدمات متوازن در هر گوشه این کشور متعهد است.

رهبری وزارت معارف ا.ا.ا از همه علمای کرام، شخصیتهای علمی و ملی، بزرگان جامعه و همه شهروندان کشور می خواهد که به منظور تامین امنیت و مصئونیت حریم معلمان، دانش آموزان و کارکنان وزارت معارف کشور سعی و تلاش جدی نمایند.

با احترام

شیخ الحدیث مولوی نورالله (منیر)

سرپرست وزیر وزارت معارف

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۱۴:۱۱
Background image

بازتاب چند خبر کوتاه از معارف ولایات

بامیان

جلسه هماهنگی ریاست معارف ولایت بامیان با مسئولین انستیتیوت های خصوصی تحت رهبری مولوی رحمت الله قندیلی رئیس معارف بامیان برگزار گردید. در این نشست، رئیس معارف بامیان تأکید نمود. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۱۲:۴۸
Background image

فشرده چند خبر از معارف ولایات

نیمروز

ترینران ریاست انکشاف مسلکی معلمین وزارت معارف در یک سفر کاری به ولایت نیمروز، ضمن دیدار با الحاج مولوی گل احمد حقـانی رئیس و هیئت رهبری معـارف آن ولایت به برگزاری سیمینار ۱۲. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۱۲:۴۱
Background image

تهداب گذاری ساختمان جدید آمریت معارف ولسوالی یمگان ولایت بدخشان

سنگ تهداب آمریت معارف ولسوالی یمگان ریاست معارف بدخشان، طی مراسمی با اشتراک رئیس و هیئت رهبری ریاست معارف، علمای دینی، نماینده‌گان ادارات محلی و استادان مکاتب این ولسوالی به زمین گذاشته. . .

بازگشت به اخبار