سال جدید تعلیمی در کشور با نواختن زنگ مکتب آغاز شد

media-moe
چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۵:۳۳
14

طی محفل با شکوهی آغاز سال نو تعلیمی ولایات و مناطق سرد سیر کشور در حالی آغاز گردید که در مراسم یاد شده، ضمن حضور الحاج مولوی حبیب الله آغا سرپرست،معینان،روئسای ادارات مرکزی و مشاورین وزارت معارف، الحاج مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء، شیخ نورالحق انور رئیس عمومی اداره امور ا.ا. افغانستان، اعضای کابینه و مهمانان عالی رتبه ا.ا. افغانستان و شماری از استادان، مدرسین و شاگردان مکاتب و مدارس نیز حضور داشتند.

مراسم یاد شده با قرائت چند آیت از کلام الهی آغاز شده متعاقبا مولوی صبغت الله وصیل معین منابع و اداره وزارت معارف، ضمن خوش آمدید حاضرین، با اشاره به دستاورد های بزرگ وزارت معارف در سال گذشته تعلیمی، اظهار امید واری نمود که در سال جدید دستاورد های بزرگتری را در این عرصه خواهیم داشت و در این راه به تلاش های خود ادامه می دهیم.

سپس سرپرست وزارت معارف نیز با بیان موفقیت های این وزارت در زمینه تطبیق پلان های مطروحه تعلیمی در سالی که گذشت، تصریح کرد که: برای شناسایی اهداف دنیوی و اخروی ما تعلیم و تربیه یک ضرورت اساسی است و ما با تمام توان به تلاش های خود جهت فراهم آوری سهولت های تعلیمی و تربیتی ادامه می دهیم.

در ادامه صحبت ها در برنامه، الحاج مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء ا.ا. شیخ نورالحق انور رئیس عمومی اداره امور ا.ا. افغانستان و معینان وزارت معارف هریک بالنوبه با اشاه به اهمیت تعلیمات دینی و عصری در پیشرفت جامعه و تربیت سالم اولاد وطن، تعهدات رهبری ا.ا. و وزارت معارف را در رابطه به عرضه خدمات تعلیمی متوازن برای همه هم وطنان یاد آور شده و به تلاش های شان در زمینه توسعه و غنامندی نظام تعلیمی کشور تاکید نمودند.

هم چنان در لا به لای سخنرانی ها از طرف تیم های شاگردان مکاتب و مدارس شهر کابل نعتیه ها در وصف معلم سترگ اسلام و سردار عالم بشریت، حضرت محمد( صلی الله علیه وسلم)، ترانه های میهنی و معارف را که تهیه نموده بودند به خوانش گرفته شد که مورد علاقه حاضرین قرار گرفت.

در ختم مراسم، با نواختن زنگ مکتب توسط الحاج مولوی عبدالخالق صادق معین تضمبن کیفیت وزارت معارف و قرائت دعائیه خیر ملت، پیشرف مملکت و شکوفایی معارف کشور از جانب ایشان، سال نو تعلیمی ۱۴۰۳ هجری شمسی رسما در کشورآغاز گردید.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۱۱:۲۸
Background image

تهداب گذرای تعمیر جدید یک مکتب در ولایت غزنی

سنگ تهداب تعمیر جدید ابتدائیه « شهید نور احمد » در ولسوالی ناوه ولایت غزنی طی مراسمی با اشتراک رهبری ریاست معارف، علمای جید و متنفذین محل بر زمین نهاده شد.

مسئولین معارف ولایت غزنی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۱۱:۲۵
Background image

سفر رسمی رئیس عمومی نصاب و انکشاف مسلکی معلمین وزارت معارف به ولایت پروان

الحاج مولوی اول گل ایوبی رئیس عمومی نصاب و انکشاف مسلکی معلمین وزارت معارف و هیئت همراه شان غرض انجام یک سلسله امور رسمی عازم ولایت پروان شدند.

نخست رئیس عمومی نصاب وزارت معارف با. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۱۱:۲۰
Background image

پایان کارسیمینار آموزشی به مربیان تربیت بدنی مکاتب شهر کابل

ریاست تعلیمات اساسی و ثانوی وزارت معارف، به هدف ارتقای ظرفیت های ورزشی مربیان و معلمین تربیت بدنی مکاتب شهر کابل،سیمینار آموزشی را در رشته های هند بال و باسکتبال برای ۳۵ تن معلمین سپورت. . .

بازگشت به اخبار