پيام سرپرست وزارت معارف به مناسبت روز جهانی معلم

media-moe
پنجشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۳ - ۹:۳
1232

افتخار دارم كه از جانب خود و به نمايندگي از رهبری وزارت معارف افغانستان، روز جهانی معلم را به حضور استادان و معلمين زحمتکش،  پر تلاش و متدین کشور، شاگردان و راهيان تعليم و تربيت كشور تبريك و تهنيت عرض نموده و از سعی و کوشش پیگیر،فداکاری ها و خدمات ارزنده معلمین، مدرسین و استادان نهاد های تعلیمی کشور در راه مقدس تعلیم و تربیه اولاد وطن قدر دانی و اظهار امتنان نمایم.
بدون شک علوم و تجارب جوامع بشری در یک سیر تکاملی و صعودی  از یک نسل به نسل های آینده و از یک کشور به سایر کشور ها انتقال یافته که جهان با گذشت هر روز شاهد  نوآوری های شگفت انگیز در بخش های مختلف علوم می باشد که این رشد سریع علوم در میان افراد جامعه صرفا و صرفا از طریق معلم و استاد مقدور بوده و می باشد. 
پس در واقع بنیان گذاران اصلی تمدن بشری، پیشکسوتان کاروان پیشرفت و ترقی در جهان، همین معلمین بوده و هستند  و از همین جاست که پیامبر عظیم الشان ما، حضرت محمد( صلی الله علیه وسلم) به عنوان نخستین بانی و اساس گذار مدنیت و تربیت اسلامی خود را معلم خوانده و فرموده اند که: «إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما» یعنی بدون شک من معلم فرستاده شده ام.
 بناء پيامبر عاليقدر اسلام توانست در تمام مراحل زندگی پر بار شان، بشریت را از منكرات و منهيات در جامعه برحذر داشته و آنها را به صراط المستقيم هدايت نمودند،  كه معلمين وارسته و عزيز مان نيز علی الرغم تمام مشكلات عديده، در جهت شكوفايی نسل های بالنده كشور با افتخار توانسته اند اين وظيفه خطير و مقدس را مسئولانه و صادقانه انجام می دهند.
حالا که خوشبختانه بعداز فتح کابل از سوی ا.ا. افغانستان، گلیم جنگ های چهل ساله در کشور جمع شده،  فضای آرام و صلح آمیز، همکاری و همدلی میان افغان ها به میان آمده و نسبت به هر وقتی دیگر زمینه بهتر تعلیمی و تربیتی برای فرزندان این مرزوبوم فراهم گردیده است.
وزارت معارف در پرتو پلان ها و برنامه های مطروحه تعلیمی خویش، خود را به پیشگاه ملت مسلمان و علم پرور افغانستان، متعهد می داند تا سهولت های بهتر تعلیمی و تربیتی متوازن علوم عصری و اسلامی را برای هموطنان خویش در تمام نقاط  افغانستان مهیا ساخته و در تحقق این آرمان بزرگ ملی و اسلامی از هیچ گونه تلاش دریغ نخواهد کرد.
 هکذا رهبری این وزارت خويش را ملزم می داند تا كما كان از حقوق حقه معلمین زحمت كش جامعه، دفاع نموده و در حيطه امكانات موجود در پيوند به بهبود وضعيت معيشتی آنها تلاش های مضاعف نمايد.
در اخير يكبار ديگر اين روز خجسته را برای تمام ملت عزيز افغانستان و به خصوص معلمين گرامی  كشور تبريک گفته و در راستای خدمتگذاری بيشتر و صادقانه برای اولاد وطن برای آنان از درگاه ايزد منان موفقيت های روز افزون استدعا می نمايم.

والسلام

الحاج مولوی حبيب الله آغا
سرپرست وزارت معارف
 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۱۱:۲۸
Background image

تهداب گذرای تعمیر جدید یک مکتب در ولایت غزنی

سنگ تهداب تعمیر جدید ابتدائیه « شهید نور احمد » در ولسوالی ناوه ولایت غزنی طی مراسمی با اشتراک رهبری ریاست معارف، علمای جید و متنفذین محل بر زمین نهاده شد.

مسئولین معارف ولایت غزنی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۱۱:۲۵
Background image

سفر رسمی رئیس عمومی نصاب و انکشاف مسلکی معلمین وزارت معارف به ولایت پروان

الحاج مولوی اول گل ایوبی رئیس عمومی نصاب و انکشاف مسلکی معلمین وزارت معارف و هیئت همراه شان غرض انجام یک سلسله امور رسمی عازم ولایت پروان شدند.

نخست رئیس عمومی نصاب وزارت معارف با. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۱۱:۲۰
Background image

پایان کارسیمینار آموزشی به مربیان تربیت بدنی مکاتب شهر کابل

ریاست تعلیمات اساسی و ثانوی وزارت معارف، به هدف ارتقای ظرفیت های ورزشی مربیان و معلمین تربیت بدنی مکاتب شهر کابل،سیمینار آموزشی را در رشته های هند بال و باسکتبال برای ۳۵ تن معلمین سپورت. . .

بازگشت به اخبار