بازتاب قسمتی از فعالیت های معارف در ولایات

media-moe
چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۱۲:۰
له ولایتونو څخه د پوهنې لنډ خبرونه

لغمان

مولوی شاه جهان ساجد رئیس معارف ولایت لغمان طی جلسه ی که جهت شکوفایی معارف این ولایت برگزار کرده از فعالیت ها و پیشرفت ها در عرصه معارف پس از پیروزی امارت اسلامی اظهار خوشبینی نمود و از اشتراک کننده گان خواست با تلاش های شبا نه روزی خویش معارف افغانستان را رقیب معارف کشورهای دنیا سازند.

طبق خبر دیگر

بزرگان و باشنده گان ناحیه  دهم شهر مهترلام ولایت لغمان در دیدار با مولوی شاه جهان ساجد رئیس معارف این ولایت،از وی خواستند تا در محل زیست شان یک باب مکتب متوسطه و چند صنف تعلیمات محلی و تسریعی تاسیس گردد.
رئیس معارف لغمان، ضمن استقبال از معارف دوستی  متنفذین قومی وعد داد تا به زودی به خواست آنان رسیده گی نماید.

هرات

مراسم دستار بندی فارغان ۸۴ تن از دوره احادیث نبوی(ص)، تخصص درفقه حنفی، حفظ و قرآئت قرآنکریم دارالعلوم هرات با حضور مولوی عبدالله امینی رئیس معارف آن ولایت، علمای دینی و اولیای فارغان برگزار گردید.
رئیس معارف فراغت شاگردان را تبریک گفته، و از آنها خواست تا در کنار علوم دینی، علوم عصری را نیز فرا گیرند.

کندهار

مولوي عبدالحنان فیضاني آمر معارف ولسوالی خاکریز ولایت کندهار و هیئت همراه، اسناد اداری و تدریسی دارالعلوم های  احمدیه، عشره مبشره و سعدیه آن ولسوالی را بررسی نموده، با علما و متنفذین قومی محل یاد شده دیدار و پیرامون بهتر شدن روند آموزش با آنان صحبت کرد.

همچنان در یک خبر دیگر از این ولایت

موسسه OCCD به همکاری آمریت معارف خاکریز به تعداد ۲۴ باب خیمه را جهت آموزش شاگردان صنوف تعلیمات محلی تحت حمایت خویش ایجاد و به بهره برداری سپرد.

پروان

دفتر ساحوی موسسه انکشاف جامعه آسیا در بخش سواد آموزی، سیمینار آموزشی را برای معلمان جدیدالتقرر در ولایت پروان تدویر کرد.
مفتی محمد حسن حقانی رئیس معارف این ولایت، ضمن تشکری از برگزار کننده گان این برنامه، از اشتراک کننده گان خواست تا در فراگیری دانستنی های این سیمینار سعی لازم نمایند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۴۰
Background image

بازتاب چند خبر کوتاه از معارف ولایات

بادغیس

جلسه مشترک هماهنگی میان ریاست های معارف و کار امور اجتماعی ولایت بادغیس برگزار شد.

در این جلسه مولوی محب الله احسان رئیس معارف با مولوی تورجان خادمی رئیس کار امور اجتماعی ولایت. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۲۹
Background image

دیدار مسئولین ریاست دعوت و ارشاد وزارت معارف از لیسه مرکزی ولسوالی استالف

طبق پروگرام و پلان مطروحه ریاست دعوت و ارشاد وزارت معارف مبنی بر دیدار با مسئولین، استادان و شاگردان مکاتب مرکز و ولسوالی های ولایت کابل، اینک هیئتی از ریاست مذکور متشکل از اراکین آن. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۱۶
Background image

جذب اطفال بیشتر به مکاتب ولایت دایکندی در سال جدید تعلیمی۱۴۰۳

ریاست معارف ولایت دایکندی در خبر نامه، از افزایش شاگردان جدیدالشمول در مکاتب آن ولایت خبر داده، تصریح کرد که در سال روان تعلیمی جمعا در مکاتب آن ولایت به تعداد ۱۸ هزار طفل ثبت نام نموده. . .

بازگشت به اخبار