بازدید دکتر بلخی از "نمایشگاه پروژه‌های ساینسی و اختراعات" شاگردان مکاتب شهر کابل

media-moe
سه‌شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۹:۲۷
moe

وزارت معارف- کابل: دکتر "محمد میرویس بلخی" رهبری وزارت معارف از "نمایشگاه پروژه‌های ساینسی و اختراعات" شاگردان مکاتب شهر کابل بازدید کرد.

در این بازدید که امروز در نمایشگاه مستقر در "لیسه رابعه بلخی" صورت گرفت؛ دکتر "محمد میرویس بلخی" سرپرست وزارت معارف از نصاب تعلیمی جدید معارف با رویکرد "کاربردی" در مضامین ساینسی خبر داد.

دکتر بلخی عنوان کرد که چشم اندازی که ما برای معارف و نصاب جدید ترسیم کرده‌ایم این است که با کاربردی ساختن نصاب، زمینه شناسایی و رشد استعدادها را فراهم کرده تا بتوانیم در آینده نسلی پویا، خلاق و مخترع تقدیم جامعه افغانستان کنیم.

سرپرست وزارت معارف ضمن بازدید از اختراعات شاگردان مکاتب نواحی مختلف شهر کابل، دستاوردهای ساینسی این دانش آموزان را ظرفیتی عظیم برای اکتشافات علمی آینده افغانستان دانست و حمایت وزارت معارف را از روحیه خلاق محوری و ابتکار شاگردان اعلام کرد.

"احمد ضمیر گوارا" رئیس معارف شهر کابل نیز در جریان این پروگرام، برگزاری نمایشگاه پروژه‌های ساینسی مکاتب شهر کابل را یکی از برنامه‌های ارتقای کیفیت معارف عنوان کرد.

گوارا افزود که ریاست معارف شهر کابل از ابتدای سال تعلیمی 97 با هدف رشد استعدادها 12 برنامه ارتقای کیفیت تعریف کرده که تاکنون 10 برنامه آن تطبیق شده است.

با احترام

ریاست ارتباط و آگاهی عامه

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۴۰
Background image

بازتاب چند خبر کوتاه از معارف ولایات

بادغیس

جلسه مشترک هماهنگی میان ریاست های معارف و کار امور اجتماعی ولایت بادغیس برگزار شد.

در این جلسه مولوی محب الله احسان رئیس معارف با مولوی تورجان خادمی رئیس کار امور اجتماعی ولایت. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۲۹
Background image

دیدار مسئولین ریاست دعوت و ارشاد وزارت معارف از لیسه مرکزی ولسوالی استالف

طبق پروگرام و پلان مطروحه ریاست دعوت و ارشاد وزارت معارف مبنی بر دیدار با مسئولین، استادان و شاگردان مکاتب مرکز و ولسوالی های ولایت کابل، اینک هیئتی از ریاست مذکور متشکل از اراکین آن. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۱۶
Background image

جذب اطفال بیشتر به مکاتب ولایت دایکندی در سال جدید تعلیمی۱۴۰۳

ریاست معارف ولایت دایکندی در خبر نامه، از افزایش شاگردان جدیدالشمول در مکاتب آن ولایت خبر داده، تصریح کرد که در سال روان تعلیمی جمعا در مکاتب آن ولایت به تعداد ۱۸ هزار طفل ثبت نام نموده. . .

بازگشت به اخبار