تاسیس یک باب مکتب در ولسوالی مقر ولایت بادغیس
به اساس پیشنهاد ریاست معارف ولایت بادغیس ومنظوری مقام محترم وزارت معارف مکتب آبتدایئه جدید التاسیس نسوان کندی های ولسوالی مقر ولایت بادغیس طی محفلی رسمآ تاسیس گردید.
محفلی که بدین مناسبت در امریت معارف ولسوالی مقر تدویر گردیده بود، برعلاوه ذکریا رحیمی رییس معارف ، ولسوال منطقه، محاسن سفیدان،اهالی منطقه، استادان وشاگردان نیز حضور داشتند.
محفل با تلاوت چند از کلام الله مجید آغاز ومتعاقبآ مسئولین هر کدام با النوبه پیرامون موضوع صحبت همه جانبه نموده، تاسیس مکتب ابتدایئه یاد شده را به شاگردان واهالی گذر تبریک عرض داشته وآنرا یک گام نیک در راه پیشرفت معارف عنوان کرده از استادان ومسوولین مکتب خواهان توجه بیشتر شان را درجهت تعلیم وتربیه اطفال گردید.
شایان ذکر است که درمکتب مذکور فعلا به تعداد 100 تن دختر که امور تدریسی شان از طرف 4 تن معلم پیش برده میشود مصروف آموزش هستند.
