فشرده چند خبر از ریاست های معارف ولایات

media-moe
سه‌شنبه ۱۴۰۲/۴/۲۷ - ۱۵:۱۴
123

میدان وردگ

مولوی محمد عثمان حریت رئیس معارف ولایت میدان وردگ با آمران و کارمندان آن ریاست جلسه نموده و در مواردی چون: فراهم آوری سهولت های لازم برای تدریس شاگردان اناثیه، نظارت از فعالیت های ادارات و موسسات کمک کننده، نظارت مستمراز روند امور آموزشی و مسایل مالی، جمع آوری اجناس استهلاک شده جهت ترمیم و تشکیل کمیته های نظارتی از کارکرد های کارمندان مطابق به اصول اداری و اساسات دینی در معارف مرکز ولسوالی های آن ولایت، بحث های تفصیلی صورت گرفت.

بلخ

الحاج مولوی عبدالجلیل شهید خیل رئیس معارف ولایت بلخ  در دیدار با مسئولین مکاتب خصوصی، در مورد فعالیت ها و بهبود وضعیت امور اداری و تدریسی مکاتب تحت اثر آنان صحبت نمود. 
در مقابل نماینده گان مکاتب خصوصی نیز مشکلات و پیشنهادات شان را به رهبری ریاست معارف ارائه و خواهان حل آنها گردیدند.

پروان

بنیاد کمک کننده در بخش سواد آموزی، سیمینار آموزشی را برای تعدادی از معلمین صنوف سواد آموزی  برگزار و برای آنان میتود های جدید آموزش را تدریس نمود. 
مفتی محمد حسن حقانی رئیس معارف ولایت پروان از بابت تدویر این سیمینار، از نهاد مذکور تشکری نمود و از اشتراک  کننده گان خواست تا اندوخته های علمی شان را با سایر معلمین شریک نمایند. 

لوگر

مولوی جنت گل عزیز رئیس معارف ولایت لوگر به ولسوالی ارزی رفته، فعالیت های تعلیمی مکاتب آنجا را از نزدیک نظارت نمود. 
وی در این دیدار با مسئولین، معلمان، شاگردان و بزرگان قومی دیدار داشته و در جهت بهبود و شکوفایی معارف با آنان صحبت و گفتگو نمود.
 در مقابل آنها وعده هر نوع حمایت و همکاری را در راستای انکشاف نظام آموزشی کشور دادند.

کابل

معلمین لیسه زرغونه شهرکابل به هزینه شخصی و حمایت شورای های مکاتب، صحن لیسه متذکره را جغل اندازی نمودند.
ریاست معارف شهرکابل از این اقدام استادان استقبال نموده و از سایر توان‏مندان خواست تا فعالیت های مشابه را در نهاد های تعلیمی شان اجرا نمایند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۹
Background image

اعلام نتایج مسابقات ورزشی فوتبال تیم های مکاتب شهر کابل

تورنمنت بازی های فوتبال میان تیم های سپورتی ۳۳ مکتب شهر کابل که به تاریخ ۲۱ جوزای سال روان هجری شمسی در میادین ورزشی لیسه عالی حبیبیه، از سوی ریاست تعلیمات اساسی و ثانوی وزارت معارف راه. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۵
Background image

اعلان داوطلبی

وزارت معارف از تمامی داوطلبان واجد شرایط دعوت مینماید تا در پروسه داوطلبی تهیه و خریداری 47 قلم اجناس و وسایل مورد ضرورت نصب و فعال سازی کمره های امنیتی ضرورت قرارگاه وزارت معارف و. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۳۰
Background image

گشایش یک باب دارالعلوم در ولایت نیمروز

تعمیر دارالعلوم عارفیه در قریه تپه ناوی از مربوطات ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز افتتاح و مورد استفاده شاگردان قرار گرفت.

به گفته مسئولین معارف این ولسوالی: تهداب دارالعلوم مذکور در. . .

بازگشت به اخبار