تدویر ورکشاپ آموزشی برای اعضای نظارت ولایات ننگرهار، نورستان، کنر ولغمان

media-moe
یکشنبه ۱۳۹۹/۹/۲ - ۱۳:۴۴
د ننګرهار، کنړ، نورستان او لغمان ولایتونو د څارنې غړو ته روزنیږ ورکشاپ جوړ شو

وزارت معارف، ننگرهار: ورکشاپ آموزشی ۵ روزه تحت عنوان ارزیابی برای فراه گرفتن برای ۴۰ تن از اعضای نظارت ریاست‌های معارف و دارالمعلمین‌های ولایات ننگرهار، کنر، نورستان و لغمان در تالار جلسات دارالمعلمین ولایت ننگرهار راه اندازی گردید.

در مراسم افتتاحیه این ورکشاپ، سید عیسی سادات، معاون مالی واداری ریاست معارف ننگرهار، از اشتراک کننده ورکشاپ خواست که سطح دانش شاگردان را سنجیده واضافه کرد: زیرا ارزیابی خلاقانه برای یادگیری به معلمان کمک می کند تا درک کنند دانش آموزان در چه سطح از لحاظ دانش قرار دارند تا بر نامه‌های درسی خویش رادر همان سطح عیار سازند.

مولوی محمد داود ابراهیم خیل، رییس دارالمعلمین ننگرهار نیز طی صحبتی به شرکت کنندگان گفت که شما معلمان و اعضای نظارت زیادی را در منطقه خود آموزش خواهید داد. هرچه در اینجا بهتر یاد بگیرید ، معلمان دیگر نیز بهتر آموزش می بینند.

عبدالشکور عزیزی، نماینده وزارت معارف، گفت كه این ورکشاپ پنج روزه، كه توسط یونیسف تمویل می‌شود، تمام اطلاعات و مطالب لازم را در مورد ارزیابی مفهومی در اختیار شركت كنندگان قرار می‌دهد. در ابتدا، ارزیابی خلاقانه فقط به صورت آزمایشی انجام می‌شد، اما اکنون از نظر اثربخشی رسمیت یافته و به طور یکنواخت در تمام ولایات در حال انجام است. وی از شرکت کنندگان ورکشاپ خواست تا درورکشاپ مشارکت فعال داشته باشند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۴۰
Background image

بازتاب چند خبر کوتاه از معارف ولایات

بادغیس

جلسه مشترک هماهنگی میان ریاست های معارف و کار امور اجتماعی ولایت بادغیس برگزار شد.

در این جلسه مولوی محب الله احسان رئیس معارف با مولوی تورجان خادمی رئیس کار امور اجتماعی ولایت. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۲۹
Background image

دیدار مسئولین ریاست دعوت و ارشاد وزارت معارف از لیسه مرکزی ولسوالی استالف

طبق پروگرام و پلان مطروحه ریاست دعوت و ارشاد وزارت معارف مبنی بر دیدار با مسئولین، استادان و شاگردان مکاتب مرکز و ولسوالی های ولایت کابل، اینک هیئتی از ریاست مذکور متشکل از اراکین آن. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۱۶
Background image

جذب اطفال بیشتر به مکاتب ولایت دایکندی در سال جدید تعلیمی۱۴۰۳

ریاست معارف ولایت دایکندی در خبر نامه، از افزایش شاگردان جدیدالشمول در مکاتب آن ولایت خبر داده، تصریح کرد که در سال روان تعلیمی جمعا در مکاتب آن ولایت به تعداد ۱۸ هزار طفل ثبت نام نموده. . .

بازگشت به اخبار