خبرهای ریاست معارف ولایت ننگرهار

media-moe
شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ - ۱۴:۶
fgh

موسسه ودان افغانستان، در نظر دارد تا در آن عده از ولسوالی های ننگرهار که صنوف تعلیمات محلی وجود ندارد، صنوف متذکره را ایجاد نمایند .
ریاست معارف ننگرهار، جهت آگاهی آمران معارف ولسوالی های یاد شده سیمینار یک روزه را برای آنها برگزار نموده و آنان را در این مورد آموزش داد.

مفتي حبيب حضرت حقاني رئیس معارف ولایت ننگرهار با رئیس اجراییه اتاق های تجارت در این ولایت دیدار نمود.
در این دیدار، ضمن بحث در مورد اهمیت و ارزش علم و سواد در اصلاح و پیشرفت جامعه، از تاجران و سرمایه داران خواست تا از روند آموزش و پرورش در آن ولایت حمایت کرده و سایر همکاران شان را در این راستا تشویق به حمایت از معارف نمایند.

رئیس معارف ولایت ننگرهار با مسوولان این ریاست تشکیل جلسه داد و از  آنان خواست آماده‌گی های خود را مبنی بر آغاز سال نو تعلیمی،  داشته باشند.
در مقابل اشتراک کننده گان جلسه، ضمن ابراز آمادگی، مشکلات کاری شان را با رئیس معارف در جریان گذاشتند.

مردم معارف دوست ولایت ننگرهار کمک های ذیل را جمع آوری و به ریاست معارف این ولایت تسلیم نمودند:
۱_ ۲۰۰ دالر آمریکایی پول نقد.
 ۲_ یک هزار و ۳۰۰ عدد خشت پخته.
۳_ بلندگوها، آفتاب چارچ و میزهای خطابه.
رهبری ریاست با تشکر از کمک های آنها، خواهان تداوم آن گردید.

هیئتی ریاست مکاتب خصوصی وزارت معارف به ولایت ننگرهار رفته و با مسوولان نهادهای تعلیمی خصوصی این ولایت دیدار و ملاقات نمود.
در این ملاقات ها هیئت متذکره از صاحبان نهادهای آموزشی خصوصی خواست تا همه فعالیت ها و تاسیس مکاتب را مطابق طرز العمل وزارت معارف تنطیم کرده و در بخش معیاری سازی مکاتب شان تلاش بیشتر نمایند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۴:۲۱
Background image

یک باب دارالحفاظ در ولایت غزنی تهداب گذاری شد

به گفته مسئولین ریاست معارف ولایت غزنی، سنگ تهداب دارالحفاظ منبع العلوم فیض القرآن به کمک مالی اهالی ولسوالی مقر ولایت غزنی در قریه نوروزی منطقه کوهبند آن ولسوالی گذاشته شد.
در نظر است. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۴:۱۶
Background image

دیدار رئیس دارالعلوم های وزارت معارف از دارالعلوم عربی کابل

مولوی عبدالقدوس قدوسی رئیس دارالعلوم های معینیت تعلیمات اسلامی وزارت معارف و هیئت همراه شان به هدف بررسی وضعیت تدریسی و اداری دارالعلوم عربی کابل، از دارالعلوم یاد شده دیدار نمود.
هیئت. . .

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۱:۱۸
Background image

سفر هیئت ریاست دعوت و ارشاد وزارت معارف به ولایت نورستان

هیئت ریاست دعوت و ارشاد وزارت معارف به سرپرستی مولوی محمد نعیم عمیر که به هدف انجام امور رسمی وارد ولایت نورستان شده است، در مجلسی اشتراک کرد که علاوه از الحاج مولوی تاج محمد مطمئن رئیس. . .

بازگشت به اخبار