اشتراک سرپرست وزارت معارف به جلسه کمیسیون امور دینی، فرهنگی، معارف و تحصیلات عالی مجلس نماینده‌گان

media-moe
یکشنبه ۱۳۹۹/۴/۲۹ - ۱۹:۵۲
پوهنې سر پرست وزیرې د ولسي جرګې د دیني او فرهنګي چارو د لوړو زده کړو او معارف کمیسیون په غونډه کې ګډون وکړ

وزارت معارف، کابل: محترمه رنگینه حمیدی، سرپرست وزارت معارف به دعوت کمیسیون امور دینی، فرهنگی، معارف و تحصیلات عالی مجلس نماینده‌گان با هیأت همراهش به جلسه‌ی آن کمیسیون شرکت کرد.

رئیس و اعضای محترم کمیسیون امور دینی فرهنگی، معارف و تحصیلات عالی مجلس نماینده‌گان در مورد مشکلات معلمین حق‌الزحمه، کمبود معلمین، استخدام‌ و گزارش مرکز مطالعات استراتیژیک صحبت نمودند و ضمن ارائه دیدگاه‌ها و نظریات شان خواستار توضیحات شدند.

سرپرست وزارت معارف، ضمن ارائه معلومات کامل در مورد موضوعات مورد بحث، گفت که اراده قاطع برای حل تمامی چالش‌ها و نارسایی‌ها وجود دارد و در این راستا همکاری و مشوره‌های اعضای مجلس نماینده‌گان به ویژه کمیسون امور فرهنگی، معارف و تحصیلات در نظر گرفته می‌شود و تا یک هفته گزارشی در خصوص اتخاذ تصامیم برای حل این موضوعات را با نماینده‌گان مردم شریک می‌نمایند.

وی با اشاره به نصاب وزارت معارف گفت که تجدید نظر در نصاب نظام تعلیم و تربیه کشور یک نیاز اساسی بود و وزارت معارف ضمن حفظ ارزش‌های ملی و اسلامی تلاش کرده‌است تا نصاب را، معیاری، قابلیت‌محور و مطابق به نیازمندی‌های‌ روز برای شاگردان بازنگری مجدد و تدوین نماید.

سرپرست وزارت معارف، اضافه نمود که مشکلاتی در نصاب وزارت معارف وجود داشته که در مرحله بازنگری مجدد برخی از آنان از مفردات درسی حذف شده‌ و در حال حاضر نصاب معارف از لحاظ حجم، انسجام، محتوا و ارزش‌گزاری در مسیر معیاری شدن قرار دارد. وی ضمن وعده به تعقیب پیشنهادات اعضای کمیسیون متذکره، به نماینده‌گان مردم اطمینان داد که هیچ نوع روحیه غیر دینی و کشوری در دستگاه وزارت معارف وجود نداشته و نخواهد داشت.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۴۰
Background image

بازتاب چند خبر کوتاه از معارف ولایات

بادغیس

جلسه مشترک هماهنگی میان ریاست های معارف و کار امور اجتماعی ولایت بادغیس برگزار شد.

در این جلسه مولوی محب الله احسان رئیس معارف با مولوی تورجان خادمی رئیس کار امور اجتماعی ولایت. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۲۹
Background image

دیدار مسئولین ریاست دعوت و ارشاد وزارت معارف از لیسه مرکزی ولسوالی استالف

طبق پروگرام و پلان مطروحه ریاست دعوت و ارشاد وزارت معارف مبنی بر دیدار با مسئولین، استادان و شاگردان مکاتب مرکز و ولسوالی های ولایت کابل، اینک هیئتی از ریاست مذکور متشکل از اراکین آن. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۱۶
Background image

جذب اطفال بیشتر به مکاتب ولایت دایکندی در سال جدید تعلیمی۱۴۰۳

ریاست معارف ولایت دایکندی در خبر نامه، از افزایش شاگردان جدیدالشمول در مکاتب آن ولایت خبر داده، تصریح کرد که در سال روان تعلیمی جمعا در مکاتب آن ولایت به تعداد ۱۸ هزار طفل ثبت نام نموده. . .

بازگشت به اخبار