متوسطه سرذولیج ولسوالی یکه ولنگ۲ به لیسه ارتقا یافت

media-moe
دوشنبه ۱۴۰۰/۱/۲۳ - ۱۶:۳۲
بامیان ولایت کې د سرذولیج منځنی ښوونځی لیسې ته لوړ شو

وزارت معارف، بامیان: به اساس پیشنهاد اهالی و فراهم آوری سهولت ها برای دانش آموزان، متوسطه سرذولیج ولسوالی یکه ولنگ۲ به لیسه ارتقاء یافت.

در مراسمی که به همین مناسبت دایر گردیده بود ضمن حضور مسوولان مقام ولایت ، رئیس معارف، ولسوال یکه ولنگ۲، تعدادی از روسای ادارات دولتی ، علما و بزرگان قومی و شماری معلمین و شاگردان مکتب اشتراک داشتند.

در این برنامه سیدانور رحمتی والی بامیان طی سخنانی از حمایت اداره محلی درپیوند به موضوع صحبت نموده ودر جهت غنا مندی بیشتر آن وعده سپرد.

متعاقبا رئیس معارف ضمن تبریک ارتقای مکتب به مردم ابراز داشت که ریاست معارف طبق پلان در نظر دارد در قسمت حل مشکلات معارف در ولایت بامیان در زمینه دسترسی تعلیم برای اطفال برنامه های را در سال تعلیمی ۱۴۰۰ روی دست داشته که یکی پی دیگری به منصه اجرا قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است که در این مکتب ۵۰۵ شاگرد مشغول تعلیم بوده که ۲۴۶ تن آنان را دختران تشکیل میدهد و با ارتقای مکتب دخترانی که سال های قبل از صنف نهم فارغ و از تعلیم باز مانده بودند میتوانند به تعلیم شان الی اخیر دوره ثانوی ادامه دهند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۴:۱۱
Background image

چند خبر از معارف ولایات

تخار:

دیوار احاطوی لیسه ذکور جلگه ولسوالی ینگی قلعه ولایت تخار به طول (۶۵) متر مربع، به هزینه ۶۵ هزار افغانی از کمک های شورای مکتب متذکره اعمار به بهره برداری سپرده شد.

هم چنان:

سنگ. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۳:۴۷
Background image

فعال سازی یک باب الحاقیه در ولسوالی سیدخیل ولایت پروان

یک باب مکتب‌ الحاقیه اناثیه در در قریه حمزه‌خیل ولسوالی سیدخیل ولایت پروان برای شاگردان اناثیه اختصاص داده شده و طی مراسمی با اشتراک، ولسوال، مسئولین معارف، علمای کرام و نمایندگان مردم. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۳:۳۸
Background image

تاسیس یک باب ابتدائیه در ولسوالی سروبی ولایت کابل

ابتدائیه ابوبکرصدیق (رضی الله عنه) در روستای دهن قوم ولسوالی سروبی ولایت کابل ایجاد و طی مراسمی با اشتراک مسئولین معارف، علمای کرام و متنفذین محل آماده بهره برداری گردید.

به گفتهء. . .

بازگشت به اخبار